Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-11, 12:45   #38
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Går det an å leve opp til forventningene?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

og interessant tanke! Det er jo også mange kunstnere og andre kreative sjeler som har (hatt) bipolar lidelse, for å ta et annet eksempel. Man vet jo ikke hvor mye av kreativiteten som er knyttet til svingningene, men det er jo en kjensgjerning at mange med bipolar lidelse kan ha perioder med en intens energi der mange fantastiske idéer blir født og satt ut i livet ...

Men du skrev bare om at medisinene virket dempende på ham, hvordan er han nå da, bortsett fra at han er roligere?

Jeg tenker vel at kosthold ikke "tar bort" så mye som medikamenter gjør?

Det er akkurat som om han har klart å kanalisere energien sin til alt som har med data å gjøre. Han mekker maskiner så det suser etter. Tom lærerene på skolen kommer til ham hvis de har datatrøbbel. ja, tom datalærern. Han fikk en dag beskjed om å skrote 16 skolepcer som var ødelagte. Han mekka det slik at de fikk 6 fullstendig brukbare pcer tilbake! DET til stor glede for skolen som ikke hadde så mange fra før av.

Det ser ut som han har funnet sin nisje her i livet. Og glad er jeg for det for det er så mye han IKKE mestrer. Og når det gjelder skolearbeide så er det så som så med leksegjøringa, men gjett om det er en kar som får både 5ere og 6ere når han kan få fremføre muntlig for hele klassen istedet for å skrive ned på papir?? Han kan knapt skrive, han skriver kun store bokstaver.. Han går i 10. klasse.