Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-11, 08:53   #17
Lisa-pyon
Medlem

Lisa-pyon sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 35
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: Står stille! Forslag til partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av xsandrax, her.

Og dere går ned i vekt med bare så få måltider? Hva skjedde med flere små måltider om dagen for å holde forbrenningen oppe?

Jeg har også lest her og der, overalt i VG osv, at mange små måltider skal øke forbrenningen osv... men så kom jeg over en sånn bodybuilder/fitness side.
De på den web-siden dro frem en del kilder og saker div. forskere hadde skrevet, + sin egen erfraring, av ded å spise små hyppige måltider, vil du alltid stimulere hormonet ghrelin i magesekken, og det hormonet venner seg av/på mat ettersom du har høt/lavt inntak. Slik at små hyppige måtlider, øker ikke forbrenningen, det øker bare sultfølelsen, fordi du venner på det hormonet at det får mat heletiden. Folk i norge spiser vanligvis frokost klokka 7-9 og kveldsmat 19-21, dvs at i 12-14 timer illøpet av døgnet inntar man mat. Ved å plassere en periodisk faste på 14-16 timer, sammenhengende med søvnen, og kutte ned på de timene du spiser, vil det hormonet ghrelin roe seg ned, og du vil faktisk få mindre sultfølelse. Du inntar samme mengde mat, men over en kortere tid(færre måltider). Disse måltidene er da større, så du kan bli mett til hvert måltid(tilfreds). Det at hyppige små måltider påvirker forbrenningen ser ut som bare er nok en myte vi har fått servert.

http://fitnessbloggen.no/artikler/20...-drmmekroppen/

Min erfaring(drevet med dette ikke mer enn 1 uke), igår, spiste jeg en stooor frokost kl 07.00(klarte ikke å spise opp), en passe lunch kl 12.00( var ikke sulten, men måtte spise siden jeg skulle på jobb og visste ikke når jeg fikk pause) og så middag klokka 13.30 ( var ikke sulten, og klarte bare spise halve) så spiste jeg ikke mer hele dagen, og var ikke sulten før jeg la meg til å sove, føltes god å met hele dagen) for meg gjør dette at jeg slipper å gå å tenke påmat heletiden....og det å tenke på mat, gjør meg sulten vanligvis så det er en fin ting at jeg slipper å tenke på det. Kroppen er ikke alltid sulten fordi om magen rumler, det er ofte den bare er tørst, eller det er en vane at den begynner å rumle fordi den er vant til mat med jevne mellomrom, men det er ikke sikkert kroppen din trenger den maten du da spiser. Sultfølelse ligger også en del psykisk, vane greier, man kan venne det av seg. Men les den artikkelen, står mye bedre forklart enn det jeg skriver

Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat