|
Sv: Hva er deres matbudsjett ?
Vi er to voksne, og brukte i fjor i snitt 4200 på matbutikker. Dette inkluderer da ALT vi vanligvis kjøper der, inkl. såper, shampoo, øl, tannkrem etc. Pluss at jeg ofte baker kaker, ingredienser til disse er også medregnet. 4200 mener min samboer at er for mye, og jeg er enig. Vi har nå kjøpt leilighet og kommer nok til å redusere på matposten i budsjettet vårt. Grunnen til at det ble så mye pr måned i fjor er nok at vi hadde avslappet økonomi og leide en leilighet. Vi handlet ofte og kjøpte det vi hadde lyst på, uten å nødvendigvis studere prislappen. I tillegg kjøpte jeg ofte lunch når jeg var på skolen, og han på jobb. Det blir fort penger! Når vi overtar leiligheten vår i sommer og blir de "stolte" eierne av et boliglån kommer vi nok til å snu på hver krone for å få råd til å spare. Så jeg vil tro at dere kan klare dere med 5000 pr måned om dere planlegger, men jeg ville kanskje budsjettert med 6000 bare i tilfelle. For min del sparer jeg MYE penger på å spise lavkarbo! Jeg trenger ikke lengre å ta med mat på skolen, kjøper ikke mat i "restauranter" (BigBite o.l.). Jeg spiser generelt sett mindre og sjeldnere God deal, når jeg i tillegg går ned i vekt samtidig! 
|