Vis enkelt innlegg
Gammel 16-04-11, 17:43   #27
Trj
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Når man øker karber ...

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Jeg har selv økt karbohydrat inntaket fra ketolyse nivå til mellom 20 og 35 (enkelte dager 40), å syns selv det er trøbblete å vite akkurat hva som er helt riktig... Jeg finner ekstra karber i blant annet en smoothie jeg drikker, bestående av egg, litt fløte, sukkerfri yoghurt og frosne bær, kjempe godt! Har også begynt å spise litt cottage chees med bær, byttet ut hjemmelagde knekkebrød med fiberrik..
Jeg har verken ønsket eller klart å kjøre opp inntaket av karbohydrater med grønnsaker, fordi jeg som så mange andre allerede spiser relativt mye grønnsaker. Jeg har valgt å redusere litt på fettet, det trives kroppen min best med.. Jeg tar meg også en neve nøtter inni mellom, men ikke så ofte, også koser jeg meg med en cavaliere på lørdager... Man skal da leve også

Interessant. Jeg er også en av dem som i utgangspunktet spiser mye grønnsaker og har syntes at en karboøkning kanskje kunne bli komplisert. Bær er jo et fint alternativ, kanskje variere litt utover bringebærne. Cottage cheese også, det er noe jeg ikke har spist siden januar. Nannahs knekkebrød kan jeg jo spise mer enn noen ganger i uka. Jeg skal vente litt til før jeg begynner å øke, tusen takk for tipsene !

Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat