|
Sv: Tips til bruk av avocado?
Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.
Jeg prøver å kutte litt på meieriproduktene og tenker å prøve Avocado som alternativ fettkilde. Har knapt smakt det, og lurer derfor på hvordan dere pleier å spise/bruke/tilberede den? Hvilke kjøper man - de myke, harde, mørke, lyse...? Noen gode tips? 
Hva bruker dere som fettkilder utenom meieriproduktene? Jeg bruker mye smør, litt cf og fløte (kuttet mye på mengden men beholdt litt), mer smør, fete kjøtt/fiskevarer, og litt olje til steking ol. Leser at Cocosa er populært, men jeg sliter litt generelt med oljer. Klarer på ingen måte få i meg ren olje fra spiseskje 
Smør er jo godt, og fett, men hadde vært greit å variert litt kanskje.
Avocado kan nytes som den er, men du MÅ ha salt på ellers smaker den ikke noe særlig godt, litt vammelt, vil jeg si...........
Umoden avocado er heller ikke særlig god, med mindre mann er glad i gress.
Så du spiser bare de som er modne. Du både ser og kjenner om den er moden, men det skal en del øvelse til. Om skallet har begynt å skrumpe litt og avocadoen kjennes myk ved festet er den moden. Men for all del ikke gi deg til å klemme på avocadoen i butikken, ingen som liker å få avocadoer med klem-merker.......

|