Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-11, 12:01   #31
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Noen hunder blir harde i magen av vom og hundemat. Jeg pleier da og lettkoke noen grønnsaker og mose dem godt inni vom og hundematen.
Rå grønnsaker kan ikke hunden utnytte, men er de lettkokte klarer hundens fordøyelsesystem å ta seg av det.
Grønnsaker er fiber, noe som gjør at avføringen blir litt mindre hard.
Når hunden spiser tørrfòr MÅ den ha mye vann. Med våtfòr som vom og hundemat, får den mye væske i seg via maten og vil ha mindre behov for å drikke.
Noen hunder har lett for å legge på seg og er i tillegg uten magemål. Da kan det være lurt og ikke gi mer mat, men heller blande inn litt vann og grønnsaker i maten.
Jeg kjøper inn 20 kilos blokker av vom og hundemat. Har en egen fryser til bikkjematen. Da har jeg alltid mat i huset + det er mye rimeligere enn å kjøpe halvkilospølsene.