Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-11, 09:45   #9
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fedmeoperasjon - Diabetes 2

Hos noen forsvinner diabetesen kun timer etter operasjonen, så det er ikke så enkelt som at man bare spiser mindre. De fleste har gått på en ganske ekstrem slankekur de siste 4-8 ukene før operasjonen uten at diabetesen har blitt bedre og så blir behovet for medisinering borte etter kun noen dager når man først er operert!?!?

Mange overvektige type2 diabetikere hadde hatt nok insulinproduksjon om de hadde veid mye mindre. Da er det klart det hjelper å gå ned i vekt. Men når man får effekt før vekten har begynt å gå nedover, er det jo klart at det ikke bare er vekt eller maten man spiser som spiller noen rolle!

For de av oss som her nedsatt insulinproduksjon, gjelder dette at man blir symptomfri, ikke frisk, men ikke for de med normal produksjon! De kan faktisk bli friske!

Og om jeg kan slippe sprøyter og masse piller i de 10 årene de mener effekten varer, så er jeg lykkelig for det. Jo lengre tid man kan være symptomfri, jo færrre senkomplikasjoner oppstår!

Sist redigert av Kitt : 15-04-11 kl 11:45. Årsak: Takk for at dere bærer over med alle mine skrivefeil! ;)
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat