|
Sv: Fedmeoperasjon - Diabetes 2
Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.
Etter hva jeg har skjønt, så er det ikke mye mat man får i seg etter at man er operert.
Nå vet jeg ikke noe spesifikt om dette, men jeg har hørt at man er mett etter 1/2 til 1 brødskive, middag er kanskje 1/2 til 1 potet og et lite stykke kjøtt/fisk osv. Og mange spiser mange små mellommåltider, som litt nøtter og yoghurt og slikt. De får da et jevnt blodsukker og blir friske (ville heller sagt symptomfrie) fra diabetes 2. Jeg hadde nesten sagt, naturlig nok.
Jeg står på venteliste til operasjon nå, så jeg prøver å sette meg litt inn i diverse sider ved en slik operasjon (samtidig som jeg forsøker å gå ned mest mulig i vekt OG holde den i håp om å slippe operasjonen ).
Så vidt jeg har skjønt så er det en stor del av de slankeopererte som faktisk blir friske av diabetes og altså ikke bare symptomfrie (som jo mange av oss klarer bare ved å spise lavkarbo). Men som sagt har jeg ikke satt meg så mye inn i dette riktig enda så håper at noen av de som kan dette litt bedre kommer inn og bekrefter eller avkrefter det jeg sier 
|