Vis enkelt innlegg
Gammel 14-04-11, 23:03   #17
Maylinn26
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 40
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tvunget til å avslutte kuren ...

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Ingen problem

Jeg tålte fett dårlig før.. Men har ved hjelp av enzymer, taurine og bio gest (enzymer og galle ekstrakt) nå begynt å tåle fett bedre.

Har hatt varierende leververdier i et par år men aldri hatt utslag på andre prøver en alat/asat.

Fastlegen min lar i grunnen meg få gjøre det jeg vil. De fant ikke ut på sykehuset hva som er var galt med magen, ikke på haukeland heller. Men jeg har funnet ut av det selv Og jeg har funnet hva jeg kan gjør som behandler det (delvis vertfall).

Jeg kan nok mer enn fastlegen min på en del områder Han var ikke klar over hva taurin var.. (En aminosyre). Han spurte om jeg drakk alkohol eller brukte paracet og jeg holdt på å svare - eh.. jeg har lite glutathion fra før og vist jeg tar paracet lager kroppen enda mindre.. men jeg klarte å holde meg med å bare svare et eh.. nei

Jeg tok jevnlige blodprøver 1,5 mnd. Han var ikke kjempe bekymret fordi de andre var negative. Men hadde de fortsatt å øke i det tempoet de gjorde i begynnelsen så hadde han nok "gjort noe" Men som sagt så falt de igjen. Hva de er nå vet jeg ikke

Etter en del undersøking så kom jeg vel frem til selv at ALAT er en prøve som ikke nødvendigvis kommer fra lever men at andre reaksjoner i kroppen også kan gi forhøyet alat.

For det første vil jeg si at det er godt at man kan ha en "diskusjon" uten at det blir bad feelings

Men vet du hva? Om jeg hadde hatt en lege som hadde visst mere enn meg om anatomi og medisin, hadde jeg byttet lege... Føler du deg trygg med en lege som ikke kan det han skal?

Ok, i mitt tilfelle skyldes leverfeil noe helt annet. Jeg har hatt alvorlige spiseforstyrrelser over halve livet mitt, å nå klarer den ikke å fungere som den skal lengre. Jeg har vært igjennom masse tester, men alt jeg får gjort er å styre det med levestil og kosthold. Blir den verre, ja, da kan det hende jeg må ha transplantasjon (ikke noe jeg er redd for nå). Jeg verken røyker, snuser, drikker ikke koffein holdig drikker å er ytterst forsiktig med medisiner! I tillegg drikker jeg svææææært sjelden. Hadde jeg levd akkurat som jeg ville, hadde leveren min vært ødelagt. Det er nok også derfor jeg blir veldig "streng" når noen setter spørsmåltegn ved det en lege sier, men nå skal det sies at jeg har en utrolig flink lege, som jeg er utrolig trygg på.

En ting som også er utrolig viktig å få frem er at vi mennesker er så ulike som snøflak, å da er det kjempe skummelt å gi råd om en så alvorlig sak (jeg snakker ikke om deg, men generelt). Det er en ting jeg syns er litt skummelt med dette forumet, for som jeg skriver over "HØR PÅ LEGEN DIN", for når det kommer til slike spørsmål er det kun en lege som kan gi ordentlig svar på det. Folk her inne er supre, å vil ingenting annet enn å hjelpe, men ofte så går det ikke å følge andres erfaring på seg selv, akkurat fordi vi er så individuelle. Det er fantastisk at dine lever verdier er blitt bedre, men som jeg skriver over, å som jeg også fikk klar beskjed om fra min lege, et så strengt ketogen diett er dessverre ikke for alle