Vis enkelt innlegg
Gammel 14-04-11, 13:37   #56
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 56
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ukepenger til en jente på 13 år

Opprinnelig lagt inn av Kreative, her.

Julie;
Da tipper jeg din motivasjon er MYE større for å få gode karakterer enn en hundrings i ny og ned

Fint for deg Kreative at det fungerer slikt osv osv. Men alle her i verden fungerer ikke som deg og om noen ungdommer gjør en større innsats på skolefronten ved belønning og om noen flinke elever får belønning fordi de gjør en innsats foreldrene har lyst til å belønne så spiller det da ingen rolle for deg?

Jeg synes det er trist å lese når foreldre tar det for gitt at ungene leverer 5 og 6 til enhver tid og jeg synes det er trist når ungdommer får dårlig samvittighet for en 4 på en prøve.

Men akkurat nå viser du en ovenfra og ned holdning til de som ikke motiveres av det samme som deg og det er lite sjarmerende.

Jeg personlig ønsker å belønne min sønn for gode karakterer, ikke fordi de skal bli enda bedre eller fordi han trenger det, men fordi jeg har lyst til å gi han en påskjønnelse for det arbeidet han legger i skolen. Andre igjen ser at belønning motiverer og å diskutere hvorvidt eleven da har den rette motivasjone er i grunnen uinteressant så lenge ungdommen gjør det bedre og bruker mer tid på skolen.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat