|
Sv: God peil på blodsukker?
Det med at blodsukkeret blir høyere om natten blir beskrevet i boken "Løsningen på diabetes" av Dr. Bernstein. Slik han beskriver det er det et uforklarlig fenomen. Jeg har selv diabetes type en og må sette høyere dose insulin på kvelden enn om morgenen. Blodsukkeret er høyest 2 timer etter avsluttet måltid og skal etter 4-5 timer skal det ikke ha innvirkning på blodsukkeret lenger. Mennesker UTEN diabetes kan få de samme senskadene som en diabetiker dersom blodsukkeret er svingende, da for eksempel som du sier, ved øynene. Jeg er selv operert for grå stær i ung alder og har hatt forandringer i øyebunnen. Jeg stemmer for at du KREVER å få et eget måleapperat, og skal de være vanskelige, få noen til å kjøpe et til deg på sykehusets apotek. Be om å få snakke med diabetes-sykepleier og legg frem bekymringen din for hun eller han,de gir ofte ut gratis apperat. Jeg har selv bekjente som sliter med lavt blodsukker og har sett "følinger" hos disse og målt blodsukker til 2,8 fastende. Vet hvordan ubehaget er selv, så unner ingen det. Har de hatt noen form for spesialister til å se på deg?!
|