Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-11, 20:47   #33
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Øker kaffe blodsukkeret? Og andre blodsukkerspørsmål ...

Blodsukkerapparatene er som noen sier, ikke helt nøyaktige. Produsentene selv sier det kan være 20 % feilmargin. God håndhygiene er selvsagt viktig, men av og til må man måle sukkeret når man ikke har en vask tilgjengelig. Da måler man bloddråpe to slik at bloddråpe 1 "vasker" såret.
Svart kaffe inneholder ikke karber og påvirker ikke blodsukkeret, men alt man gjør, både fysisk og psykisk, virker inn i hvordan blodsukkeret varierer.
F.eks. kan jeg i stor grad tvinge blodsukkeret mitt ned noe med å gå en lang tur eller gjøre husarbeid.
Mannen min har ikke diabetes, men hans blodsukker stiger veldig raskt når han spiser karbo, og faller like raskt. Hans blodsukker svinger fra 3,2 til 8 i løpet av et måltid og faller ned igjen i løpet av max et kvarter etterpå. Slik svinging fører bl.a. til svimmelhet og en evig hunger etter noe å stappe i munnen. Han har derfor fulgt meg og gått over til lavkarbo med stor suksess.