Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-11, 14:24   #8
knh
Seniormedlem

knh sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 38
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Er det normalt å gå OPP i vekt i begynnelsen?

Du får veldig mange gode tips av Nerthus Hun er alltid så flink til å svare alle som lurer

Tenkte bare jeg skulle dele min erfaring med lavkarbo Jeg er normalvektig, og endret ikke kosthold med tanke på vektnedgang, kun fordi jeg trives med dette kostholdet, og håper at det vil opprettholde god helse i fremtiden (ble inspirert av boka "Bedre uten brød" av Lutz).
Likevel har jeg gått ned 6-7 kg fra september til nå.
Det skal sies at da jeg meldte meg inn på forumet og leste litt her ble jeg veldig inspirert, og begynte å tenkte litt på å kanskje bruke kostholdet til å kunne fjerne noen "pyntekilo", da jeg også kjente buksene satt litt løsere. Personlig liker jeg ikke å fokusere på vekt, så endret ganske raskt fokuset mitt igjen til trivsel og helse

Poenget mitt er at man fint kan gå ned i vekt med et lavkarbokosthold selvom man er normalvektig Men som det meste her i verden, er det jo individuelt.
Jeg er ikke av de strengeste når det gjelder antall kh, men tar utgangspunktet i anbefalingene om opptil 72 g kh uten å redusere på fettet. Jeg er også av de som innimellom "synder" litt i helgene :P (men ikke hver helg altså )

Jeg synes du skal gi lavkarbo en sjanse og hvis du ønsker å redusere på antall kalorier er det mye enklere med dette kostholdet siden man holder seg mett så utrolig lenge, bare man passer på å få i seg nok fett! Jeg spiste frokost klokken 7 i dag og har enda ikke spist lunsj (hmm... finne frem mat).

Men som sagt, alle er forskjellige, og du må finne det som passer best for deg

Lykke til!

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat