|
Sv: Øker kaffe blodsukkeret? Og andre blodsukkerspørsmål...
Opprinnelig lagt inn av Kula, her.
Inntak av fett demper insulinutskillelsen, den stopper den ikke (uansett må vi ha en viss mengde insulin i blodbanen hele tiden). Det betyr kanskje at du hadde lagret enda mer fett hvis du hadde spist minimalt med fett kombinert med høykarbo?
-
Det forklarer to kilo oppgang på 8 ukers GR kurs hvor jeg fulgte reglene til punkt og prikke - mens jeg i større grad hadde stabil vekt når jeg også spiste mer fett... 
Må vi ha en viss mengde insulin i blodbanen hele tiden? Hvorfor det? Jeg trodde insulinutskillelse satte igang ved matinntak - spesielt karbo men også protein? Vil ikke insulin tilstede hele tiden kjøre blodsukkeret for langt ned? Hvordan stanser man da blodsukkeret fra og gå for lavt - sett at man er ansett som "frisk" og ikke har insulinresistens eller diabetes av noe slag? Altså - jeg forstår at nytt matinntak hjelper - men man dør jo ikke av lavt blodsukker om man ikke spiser på en dag om man er helt frisk, det vil jo stanse på et minimumsnivå?
(Unnskyld altså - men dette synes jeg er utrolig interessant - du trigget "hvorfor det da, hvorfor det da" genet mitt her nå *ler*)
|