Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-11, 13:29   #15
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Øker kaffe blodsukkeret? Og andre blodsukkerspørsmål...

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Inntak av fett demper insulinutskillelsen, den stopper den ikke (uansett må vi ha en viss mengde insulin i blodbanen hele tiden). Det betyr kanskje at du hadde lagret enda mer fett hvis du hadde spist minimalt med fett kombinert med høykarbo?

-

Det forklarer to kilo oppgang på 8 ukers GR kurs hvor jeg fulgte reglene til punkt og prikke - mens jeg i større grad hadde stabil vekt når jeg også spiste mer fett...
Må vi ha en viss mengde insulin i blodbanen hele tiden? Hvorfor det? Jeg trodde insulinutskillelse satte igang ved matinntak - spesielt karbo men også protein? Vil ikke insulin tilstede hele tiden kjøre blodsukkeret for langt ned? Hvordan stanser man da blodsukkeret fra og gå for lavt - sett at man er ansett som "frisk" og ikke har insulinresistens eller diabetes av noe slag? Altså - jeg forstår at nytt matinntak hjelper - men man dør jo ikke av lavt blodsukker om man ikke spiser på en dag om man er helt frisk, det vil jo stanse på et minimumsnivå?

(Unnskyld altså - men dette synes jeg er utrolig interessant - du trigget "hvorfor det da, hvorfor det da" genet mitt her nå *ler*)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat