Tråd: Blodtrykk
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-05, 15:09   #3
Mum 4 2
Seniormedlem

Mum 4 2 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 54
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Det er godt mulig at du kan stole på den måleren. Jeg strevde med høyt blodtrykk på slutten av begge mine svangerskap (iallfall hos lege og jordmor). Mens på hjemmemåler var det nesten normalt tildels lavt. Jeg lå og slappet av i stolen før jeg målte. Tok 3 målinger, noterte alle. Siden helsepersonell og jeg fikk forskjellige målinger, så tok jeg med måleren til jordmor, og på hennes kontor fikk vi omtrent samme tall (lett forhøyet) på begge apparatene. Altså hadde jeg litt "kontor-forhøyet blodtrykk". Endte til slutt opp med døgnmåling, både med barn nr 1 og 2, da også det blodtrykket jeg målte hjemme steg. Viste seg da også at jeg hadde lett forhøyet blodtrykk, men ikke noe de bekymret seg for.

Så jeg ville først tatt med din egen måler og sammenlignet med helsesøsters. Deretter jobbe videre ut fra det resultatet du får der.

Lykke til!