Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-11, 12:18   #7
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Øker kaffe blodsukkeret? Og andre blodsukkerspørsmål...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Kanskje vi skal spørre en av de eminente legene som har begynt og blogge om bla lavkarbo om dette? De har tilgang til forskningsrapporter som vi må betale for og se også

Det var jo en undersøkelse der man først drakk fett - SÅ drakk kaffe - så drakk sukkervann ( i løpet av 4-5 timer) og endte opp med 65% høyere blodsukker enn de som kun drakk sukkervann... og der mente man at fettinntaket FØRST dempet insulinutskillelse slik at det tok lengre tid før blodsukkeret gikk ned. Tror tråden het KK-sak

Det var p.g.a. den tråden jeg googlet. Vi var vel enige om det måtte være karbohydratene (evt. kaffe) som var synderen og ikke fettet. Men det er jo så lett å skylde på fettet vøtt. Er det fett i ligningen så det jo være fett som er synderen

Skulle gjerne likt å vite hvordan ting egentlig henger sammen. Ikke det at jeg drikker så mye kaffe eller spiser så mye karbohydrater at det har noen betydning for meg personlig, men litt mer kunnskap enn den populærvitenskapelige fra blader som IForm, KK, Kamille og Tara er aldri å forakte

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat