|
Sv: Eureka!
Opprinnelig lagt inn av Maggen, her.
Er jo så mye man spiser som egentlig bare er tøysemat.
Enig. Jeg har forstått det slik at ideologien bak denne "stenalderkosten" handler i hovedsak om å spise slik man gjorde den gangen. Mao ren mat... Så jeg er overrasket over at mange spiser denne "tøysematen". Skjønner ikke helt vitsen med å spise erstatninger/etterligninger av den moderne maten som vi i utgangspunktet skal vekk i fra. Speielt siden den ofte inneholder mye "grums" som f.eks kunstig søtning, soya, osv.
Jeg synes ikke at et produkt er ok kun fordi det inneholder lite karbohydrater. Det var vel også det som ødela for den store lavkarbo-bølgen i USA for noen år siden da nær "halve Amerika" fant fordelene med lavkarbo. Industrien oppdaget selvfølgelig dette, og fylte opp butikkhyllene med utallige varianter av "lavkarbomat" som Atkinsbarer, lavkarbobrød, osv. fulle av kunstige og usunne ingredienser. Og reultatet ble jo selfølgelig at man endte opp med den samme drittmaten (bare uten karbohydrater). Og da uteble selvfølgelig helse-effekten, og lavkarbo ble plassert i samme kategori som alle andre usunne slankefilosofier.
|