Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-11, 12:05   #136
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Jeg vet jo at ketolyse er kjent som "vidunderkuren", men det må jo bli utrolig begrenset hvor vidunderkur det er når man ikke har det godt i det hele tatt... Kan du gi meg et eksempel på en dags meny lillemy?

Har et par venninner som kasta inn håndkledet på ketolysekuren for de fungerte omtrent ikke i det hele tatt. Hun ene følger nå en egenkomponert lavkarbo der hun er i ketose men ligger høyt i kh, ca 50 g. Hun andre bestemte seg for en mer generell lavkarbo og følger mer Fedon sine prinsipper.

Det er litt vanskelig for meg å gi deg eksempel på dagsmeny for jeg bruker ferdigretter fra Spis-deg-slank. med litt supplement (ekstra kh). Dessuten må jeg ligge veldig lavt i kaloriinntak for å få vektreduksjon, det vil jeg ikke uten videre anbefale andre. Mange her inne som har en del i mot spis deg slank for de mener det er for lite fett og for lite mat. Men nok en gang, vi er alle forskjellige og må gjøre det som passer oss best.

jeg kan gi deg en generell oversikt (ha i bakhodet at dette er små porsjoner):

Frokost: Frokostblanding som består av nøtter, frø, soyaflak mm. Litt fløte med vann

Lunch: Biffsnadder som består av biffkjøtt, bittelitt bønner, løk og ananas. En skje med dressing (rømmebasert muligens?)

Middag: Ovnsbakt kylling med div grønnsaker (paprika, sølvløk, brokkoli, litt gulerot osv). Til middag supplerer jeg gjerne med brokkoli, tomater, salat med litt olivenolje.

Kvelds/dessert: Ostesnacks bestående av ost, nøtter og bittelitt rosiner.

Når jeg bruker måltider fra SDS og bare supplerer med litt grønnsaker, havner jeg på ca 30 kh til dagen. De dagene jeg skal trene spiser jeg gjerne litt (og jeg mener litt) druer evt litt klementin, da havner jeg fort opp i 50 g kh.

Hovedsaklig kommer mine kh fra diverse grønnsaker (og ikke bare de som vokser over jorda), fløte/rømme, nøtter og frø, samt bittelitt frukt/bær (snakker typisk om garnityr her - litt). Mange her inne vrir seg og mener at det nærmest er banning i kjerka og spise frukt, samt rotfrukter. Jeg bruker min daglige dose kh mine til det jeg vil så lenge jeg har det bra, føler meg vel. For noen er det partystoppere å spise slikt, men som sagt det er bare den enkelte som kan finne ut.

Jeg har hatt stagnasjon i vekta i over et år nå og har prøvd det meste for å få det til å løsne. Skal være sagt at jeg har hatt et stressfullt år. Selvfølgelig vil jeg ytterligere ned i vekt, men trivsel er faktisk viktigere, så akkurat nå spiser jeg som beskrevet og har det veldig bra. Både kropp og hode fungerer, jeg sover stortsett godt og trener en del og da er det håp om at vekta slipper etterhvert. Nytter ikke å være tynn dersom man ikke har det bra ellers

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat