|
Sv: Påskeutfordringen ...
Opprinnelig lagt inn av raskall, her.
Her er jeg ikke enig med legen din. Jeg er enig i at det finnes bedre alternativer enn operasjon men det er IKKE slanking.
Et av mine mantraer er at "Slanking er noe man gjør for å komme seg inn i en dress/kjole til et bryllup". Altså noe midlertidig. Dietter og kurer fungerer sjelden bra.
Det aller beste er å finne en måte å leve på som du kan se for deg å holde resten av livet. Altså gjøre en permanent endring. Hvis du går på en slankekur og når målet ditt, hva skjer da når du går tilbake og begynner å spise slik du gjorde før?
Det er her jeg er overbevist om at Kari Jaquesson, Yngvar Andersen, Grete Roede og andre eksperter bommer grovt. Men Grete Roede hadde jo aldri tjent seg så rik om kundene ikke kom tilbake.
Kort sagt så tror jeg alle kan finne veien til en permanent vektnedgang på følgende måte:
1. Finn ut hvorfor man har blitt overvektig.
2. Finn ut hvorfor man skal gå ned i vekt.
3. Finn ut hvordan man skal gå ned i vekt. Dette tror jeg de fleste allerede vet sånn innerst inne.
4. Do it! På den måten som passer best og kan vare resten av livet.
Metoden brukt i punkt nr 3. er egentlig komplett uvesentlig så lenge man holder seg til det minst 6 dager i uka.
Alle 4 kan påbegynnes samtidig men punkt 1 og 2 er de desidert viktigste for å holde vekta borte. De punktene er det ingen eksperter som fokuserer på.
Føler litt behov for å forsvare Grete Roede og resten du nevnte her. Opplegget der er jo også en livsstilsendring og ikke en slankekur på åtte uker.

|