Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-11, 13:47   #7112
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ved tariffavtale må endring i vaktplan varsles i veldig god tid i forveien Jeg synes du skal ta en prat med sjefen din jeg - og fortelle hvordan du opplevde dette, og at dere kanskje må ta en gjennomgang av hvordan slikt skal gjøres og ikke minst VARSLES i forveien. Han kan ikke endre vaktplanen uten og drøfte med tillitsvalgte hvis du er under tariffavtale og ikke minst fagorganisert det er jeg overbevist om!
Han KAN avtale spesifikt med deg om endring, men da må du si deg villig til å endre - noe du ikke MÅ gjøre Du skal ikke tape penger på denne endringen - mister du nå kveldstillegget forresten eller har du fastlønn?

Hadde han feks bedt deg jobbe en dag du vanligvis har fri - skal du ha overtidsbetalt for hele denne dagen om den kommer i tillegg til din vanlige vaktliste.

Hilsen også NITO-medlem

Ps - er du usikker, ring NITO og snakk med en rådgiver. De er kjempegreie og snakke med og kan veilede deg enkelt og greit

Når et skift blir forandret med kortere varsel enn to uker, så får vi fortsatt utbetalt tilleggene vi skulle hatt på det skiftet. Jeg har ikke fastlønn. Jeg skal høre med NITO. Men følte ikke for å ringe NITO på en søndag.

Jeg satte av mobilen og sov til kl 11 med vilje i dag. Jeg "visste" ikke at jeg var satt opp på dagskift. Jeg tenkte på å dra bort, men syntes det var litt vel slemt. Da jeg kom på jobb (sånn litt over 12) så lurte sjefen på hvorfor jeg ikke kom om morgenen. Og jeg fortalte jo at han må informere om forandringer i skiftplanen og det var flaks at jeg ikke var bortreist eller hadde planer i dag. Han la seg langflat og sa at det var hans feil.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC