Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-11, 14:42   #2
Modezty
Seniormedlem

Modezty sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Konstant trøtt... mangel på vitaminer, søvn...?

Hvis jeg var deg ville jeg begynt med døgnrytmen. Venn deg til å legge deg til faste tider - og det aller viktigste: stå opp til samme tid hver dag, uansett når du legger deg. Når døgnrytmen er på tur, er det vanskelig å komme tilbake synes jeg - så det beste er å holde en jevn døgnrytme. Selv om moren din legger seg senere enn deg, burde jo du kunne legge deg rundt 10 - 11?

Drikk nok væske hver dag. Hvis du ikke blir tørst, er det greit nok. Men lag deg rutiner hvor du drikker f.eks. en liter før lunsj, en liter på ettermiddagen og en liter om kvelden. Jeg har en vannflaske på pulten min på jobb - den fyller jeg opp 2 ganger før og 2 ganger etter lunsj. Når jeg er hjemme har jeg et stort halvlitersglass som jeg fyller minst 2 ganger før jeg er i seng. I tillegg drikker jeg te og kaffe

Når det gjelder vitaminer, er det sikkert noen kloke hoder som svarer på det. Jeg prøver å ta tablettene mine jevnlig - men vet egentlig ikke om jeg blir mer opplagt av dem eller ikke.