Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-11, 12:20   #75
JenJen
Seniormedlem

JenJen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Jeg greier ikke helt å bli provosert, men svar skal du få
Jeg røyker fordi det er godt, innbiller meg at roen senker seg i kroppen. Jeg elsker å sitte på trappa og blåse røykringer opp i lufta, det fascinerer meg like mye i dag som det gjorde for 20 år siden da det var andre som gjorde det for å underholde Og sigaretten gir meg en mulighet til å trekke meg tilbake noen minutter uten at noen henger over og spør om hva som er galt og hvorfor jeg trenger pause osv.

Hvorfor jeg ikke går tur? Fordi jeg hater å gå tur. Helt enkelt. Jeg hater det så mye at jeg blir aggressiv. Du har ikke lyst til å møte meg når jeg går tur, så det kan du prise deg lykkelig for at du aldri kommer til å gjøre. Jeg har enkelte familiemedlemmer som misjonerer turgåing og jeg har vært med på tur for å se hva som er så fint, jeg ser det bare ikke. Ikke skjønner jeg hvorfor man absolutt skal sosialisere når man går tur heller, det virker som om man er fritt vilt for andre pratesjuke mosjonister.. Hadde virkelig tatt seg ut om jeg midt i en BodyPump-time hadde ropt til naboen FINT VÆR I DAG HÆ?! JA HØRER DET SKAL BLI ET GODT ÅR FOR MYGGEN! BRA FOR MYGGEN!! Trening skal for meg være svett og tungt og udelikat og noe jeg gjør helt alene (Hadde faktisk samme forhold til tur da jeg var lita, ble rasende og prøvde å stikke av. Det ble jo tolket som at jeg likte tur, mens sannheten var at jeg var rasende og ikke kunne være sammen med andre fordi jeg var skremt av eget raseri.)

Jeg gjør ting fordi jeg liker det, og jeg lar være å gjøre ting jeg ikke liker.
Det å tenke anti-tur = inaktivitet er utrolig rart og viser svært liten evne til å se ting fra andres ståsted. Dette er mer enn refleksjon over min egen familie enn andre, men om andre føler seg truffet så har de kanskje grunn til det.

Rest if you must, but don't you quit.

JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat