Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-11, 09:45   #18
Modezty
Seniormedlem

Modezty sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose og overspising

Har du lest boka "Ferry food"? Tror kanskje den kan være av interesse for deg. Det er Bjørn Ferry, svensk OL-vinner som skriver (sammen med Cathrine Schück) om LCHF.

Søk litt rundt etter info om boka - kanskje noen har erfaringer med boka, jeg har ikke lest den enda - men så trener jeg ikke all verden heller.

Jeg liker å legge maten jeg spiser inn på www.diett.no og anbefaler å legge inn matmengden din. Husk også at en ketogendiett er vektstabiliserende, og at vekta muligens ikke går så rask ned - og noen opplever også vektoppgang i begynnelsen, hvis de veier lite i utgangspunktet. Det som er viktig å huske på er at det sannsynligvis ikke er fett du legger på deg - men muskler.

Som et eksempel kan jeg ta meg selv. Jeg har spist lavkarbo i et år, ketolyse de siste 4 uker. Jeg har ikke rikket meg av flekken vektmessig etter at jeg kom i ketose - men har mistet ca 5 cm rundt livet, så jeg vet at det fungerer. Det er vel kanskje det samme for deg? Det er ikke nødvendigvis vekta som er problemet, men heller fordelingen?