|
Sv: Ketose og overspising
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Litt selvmotsigende her? Først så sier du at du ikke skjønner det og at du ikke klarer å se det sunne med fettet - så sier du at du skjønner lavkarbo... Hva mener du egentlig?
Om du generelt ikke tror på at lavkarbo med mye fett er "sunt" er jo greit, du får mene det du vil, men det finnes uttallige bevis i dag på at fett ikke er farlig.
Problemet er hvis DIN personlige mening om fett blir til en "sannhet" som også nye tar til seg fordi de ikke vet bedre. Derfor er det svært viktig som du gjør - at du presiserer at ditt PERSONLIGE valg er å spise mindre fett - men at du VET at det er mange bevis for at fett ikke er farlig. Skjønner du hvorfor jeg ønsker å presisere? Det er så mange her inne som bare er inne og leser - de starter ikke tråder - og prøver og lære av det som står her.
Vi har alle her inne, uavhengig av hvilken "retning" vi ønsker og følge - ansvar for at den informasjonen vi gir er så riktig som mulig - i tillegg til at vi presiserer at når vi avviker fra den generelle teorien bak lavkarbo så er det utifra eget valg og egen erfaring i spesifikke situasjoner 
Det jeg skal fram til er at jeg vet det foreligger fakta på høyfett og ketose, og det er riktig det som er forsket på. Jeg skjønner dette, men har personlig vanskelig "for og skjønne det" og leve på en slik form for lavkarbo. Det blir ikke riktig for meg. Men for mange andre kan det være det riktige. 
|