|
Sv: Ketose og overspising
Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.
At du er sulten er vel som regel ett tegn på at du har brukt opp energien din, så det skader vel ikke å spise litt mer?
F.eks jeg, som har levd lavkarbo, og ganske iunderskudd på kalorier fordi jeg ikke greier å spise mer, har nå en kropp som er ganske i villfarelsen av hva den skal tro. Jeg har kunnskaper nok til å vite at jeg bør ligge LANGT over 2000 kcal om dagen for å få nok energi, de fleste dagene ligger jeg på 1500 . Lagt på meg i det siste gitt. Do as I say, not as I do.
Til dere to som ikke skjønner kaloriene og fettet på lavkarbo, neivel helt greit, men hvorfor i all verden drive å vase på ett lavkarboforum da, som beviselig ett ett kosthold hvor en kalori faktisk får bevist at en kalori er en kalori, men den oppfører seg ganske annerledes i kroppen om den kommer fra karber, fett eller proteiner. Fett er ikke det minste usunt å innta (bortsett fra transfett) så lenge man ikke spiser karber. Hva med å oppdatere seg litt før man setter seg ned og skremmer andre nye brukere fra vett og forstand liksom...Det blir som om jeg skulle gått på grete roedeforum slæsj vektklubb, satt meg ned og skrevet "å herregud, det kan da umulig være sunt med alle disse karbohydratene". Eller "det kan da umulig være sunt å spise så LITE".
Oppdatere seg litt, lese litt, tenke litt selv basert på det. Dagens oppfordring.
Jeg skjønner lavkarbo jeg, men er for moderat fett, mye proteiner og lite karber ca 72. Foretrekker også flerumettet fett. Respekterer de som lever på høyfett og ketose, og skjønner at kaloriene virker annerledes da. Det fungerer sikkert for mange. Jeg prøver ikke å skremme noen jeg. Men, jeg selv foretrekker ikke denne formen for lavkarbo. 
|