Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-11, 21:44   #11
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og overspising

Opprinnelig lagt inn av cato, her.

Ja, eg øker. Men eg trener tungt også så det er ikkje berre fett. på badevekta som syner vekt-fett-væske-muskel så går eg opp i fett%, ligg no på 13. Men eg har ikkje vore i ketose tidlegare. Dette er ny arena for meg. Tidlegare er det brød, frukt, karbopulver, snop, masse karber. overspising, tgrene, gafrle innpå med mat. Dette blir då ei omstilling for meg, der eg håpar ketose får meg til å kontrollere inntak av mat, redusere fett% og behalde hurtighet og styrke.

Hvor lenge har du holdt på - ketogent? Jeg ville roet ned treningen kraftig de første par ukene - så kroppen får en sjanse til å lære seg og hente næring fra fett. Hvis du nå har kjørt på to timer hver dag - FØR kroppen har kommet ordentlig i gang med fettforbrenningen er det kanskje ikke rart den skriker etter mat og du føler at du mister kontrollen og overspiser.

I tillegg ville jeg forsøkt mer tyggemat, egg og cottage cheese er lett og få ned, hva med røykelaks sammen med eggerøre til frokost istedet for cottage cheese? Salat med grillet kylling, kokt egg, litt salat, purre, gressløk og 50/40 majones/creme fraiche? Gjerne med ostebiter i. Evt biffstrimler, svinekjøtt i strimler, ting som må tygges ordentlig i salaten

Til middag ville jeg økt på med kokte grønnsaker, blomkål, brokkoli, stekt sopp, asparges, rosenkål osv. Det er svært lite karbo i grønnsaker, de har god næring og de metter! Bruk også cocosa i kaffen eller teen - dette er fett som gir næring og avhjelper forbrenning av kroppsfett.

Drikk også mye rent vann - noen sier væske er væske, men for meg går jeg ikke ned om jeg drikker for lite rent vann, uansett hvor mye annet jeg har drukket den dagen.

Badevekta synes jeg ikke du bør stole på Hvis du har muligheten vil en inbody-test være mer nøyaktig i så måte.
Du har en fettprosent som er under standard fettprosent for menn som er 15%.... det er ikke sikkert lavkarbo vil hjelpe deg med dette - siden lavkarbo er vektregulerende. Er det badevekta di som sier 13%? Er den til å stole på?

Jeg tror lavkarbo kan hjelpe deg av med overspising og få et sunnere kosthold generelt. Jeg er litt usikker på om den kan hjelpe deg ned i vekt med såpass lav fettprosent. Nivået for menn er 10-20%, og du vil ned i 6-7%? Kan det hende du har et syn på kroppen din som ikke er helt helsemessig forsvarlig?

Det hadde vært flott om du kunne først fokusert på den helsemessige biten, nemlig å få overspisingen under kontroll - og god og rett næring inn i en sikkert overtrent kropp. 2 timer hver dag er MYE og trene - mulig du vil gå ned i vekt og tape fett ved å ha hviledager innimellom. I tillegg vil du kanskje oppleve at kroppen din reagerer annerledes på trening - jeg ble feks voldsomt mye sterkere - men ikke så eksplosiv på lite karbo.

Klarer du å få et komfortabelt forhold til maten i første omgang - så kan vi heller snakke om evt vektnedgang etterpå

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat