|
Sv: Ketose og overspising
Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.
Så mye mat selv om man lever ketogent må man da ha i bakhodet at du må forbrenne mer enn det man inntar daglig i kalorier. trener du en god del styrke så er dette supert for forbrenningen når du lever ketogent.
forstår ikke dette med at folk fråtser i 4000 kcal om dagen på fett og allikevel gå ned i vekt med minimal trening/ingen trening. helt sykt hva disse karbene gjør med oss egentlig 
Jeg må bare få kommentere her - for FØRST sier du at man må "passe på at man må forbrenne mer enn det man inntar daglig" - så sier du at du ikke forstår at noen går ned i vekt med 4000 kal og ingen trening hver dag?
Hvis du ikke har kunnskapen helt inne her synes jeg du skal lese Gary Taubes "Good calories, bad calories", eventuelt kan du se hans forelesningsserie om samme tema her.
Du kan ikke sammenlikne kalorier på et høykarbokosthold med kalorier på et lavkarbokosthold - det burde vel være bevist for lenge siden? Sant nok må NOEN redusere kaloriene totalt sett for å gå ned selv på lavkarbokosthold, men dette gjelder IKKE de som spiser mye og godt og allikevel har energi, overskudd og vektnedgang.
Jeg vil aldri anbefale noen som har vektnedgang og telle kalorier 
Med 150 g protein og 300 g fett er næringsfordelen optimal sett i forhold til et lavkarbokosthold Jeg synes kanskje TS skal spise MER tidligere på dagen - siden det ser ut som han muligens spiser for lite mat sett i forhold til den intense treningen hver dag som utføres - OG i tillegg til at han sier at han "holder i sjakk" på formiddagen, da tror ikke jeg du spiser nok mat altså... hvis du føler du "behersker" deg tidlig på dagen. Ikke rart da at kroppen på kveld etter trening skriker etter mat 
Du overspiser kun om du øker jevnt og trutt i vekt - gjør du det?
|