|
Sv: Hva med røyking og inaktivitet?
Rom ble ikke bygd på en dag. Alle skritt vi tar i rett retning, er et positivt skritt.
Hver enkelt må få lov til å mene hva man vil, men jeg reagerte som mange andre på måten første innlegget til TS er formulert.
Jeg røyker, og jeg kan love deg at det er ikke bare å slutte tvert. Det er prøvd, også med medisinsk hjelp. Har etterhvert godtatt at jo jeg er en nikotinslave, men jeg trivst med det 
Jeg sliter med flere kroniske sykdommer som til sammen gjør min hverdag rimelig vanskelig. Jeg går på lavkarbo for det betyr at jeg kan redusere en del medisiner.
Når jeg ikke er for dårlig, så går jeg tur, men av og til har jeg faktisk ikke krefter til turgåing, selv om jeg ikke sitter i rullestol.
Flere leger mener at mosjon skal komme etter at lavkarbo har fått vekten nedover hos mange overvektige. Overvekt kan slite på ledd og brusk og indre organer. At noen velger å gå ned i vekt før de begynner å mosjonere har jeg stor respekt for!
Selv er jeg normalvektig, men jeg har prøvd hvordan det er å gå på tur med tung sekk og jeg skjønner veldig godt at det ikke er fristende å gå med en slik belastning. Det gjør vondt.
Og for ordens skyld; du koser deg med et usunt lørdagsgodt, det gjlr ikke jeg, men jeg koser meg med Princen min Tror vi er syndere begge to, men det er vel slik det er å være menneske.