Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-11, 10:31   #5
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo og alkohol

Det er veldig individuelt hvor godt man tåler alkohol når man er i ketose. Noen blir skikkelig på en snurr etter 2 glass vin, mens andre igjen hevder at de har kunnet drikke mer enn før.

Jeg tror ikke det er nødvendig å karbe opp før en drikkedag. Ta det heller litt pent og rolig, og kjenn etter om kroppen tåler mer.

Jeg gjorde en test når jeg var i Tyskland i starten av kuren min, dagen før vi skulle ut. Jeg og kompisen min satt bare hjemme hos ham og fjolla. Vanligvis pleier 2 flasker vin å gjøre meg skikkelig på en snurr, men den kvelden fikk jeg samme effekt av halvannen. Altså tålte jeg mindre, men ikke så lite som jeg hadde hørt andre snakke om.

Så mitt tips er... spis som før.... men sørg for at du har spist godt før du begynner å drikke.

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat