|
Sv: Har gått ned mange kilo
Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.
har ikke et sted skrevet at jeg mener at det kun er karber fra snop som er farlig. men hvis du måtte fjerne en av to onder: snop eller brødskiva, hva hadde du tatt vekk da? og jeg tok vekk snopet fra ukedagene, og jeg har gått ned i vekt. så det er jo ikke noe å diskutere engang. hvis jeg hadde fjernet brødskiva også, hadde jeg da tatt av enda mer? 27 kg på ni mnd, det skulle holde det...
Kjempeflott at du har gått ned så mykje "berre" ved å kutte ned på skitmaten. Og også kjempeflott at du kan halde vekta med brød og "vanleg" kost. Du er heldig, du har tydelegvis ikkje fått noko varig helsetrøbbel eller hormontrøbbel av det du har ete. Alle er forskjellige, og nokre er slik genetisk anlagt at dei berre ikkje KAN ha det bra på statens helseråd.
For å ta meg sjølv som eksempel så var det ikkje nok å fjerne eitt av to onder.
og jeg har faktisk lov til å mene hva jeg vil. jeg sier ikke at det ER sånn, jeg skriver at jeg mener. og det er forskjell på det.
Ja, det har du! Men det har alle andre her inne også! Folk svarar med det DEI meiner. På samme måte som at andre må tole at du har meiningar, så må du også tole at andre også har det, og utrykker dei når du spør om diskusjon.
og alle kan vel uttrykke seg litt feil, har du aldri gjort det? når jeg skriver ting her; så har jeg ikke det i tankene at jeg skal provosere. men når jeg ser svarene, så skulle en tro at jeg hadde påstått at jorda var flat. skal snart trekke meg tilbake, og slette profilen. hvis det er mulig da. så slipper dere å bli så provosert.
Som nemnt tidlegare, folk har sterke kjensler når det kjem til overvekt, eg har det sjølv. Eg har brukt 2 år på å gå ned 15kg, lavkarbo er på ingen måte nokon quick fix. Men for meg er det det einaste alternativet. ... og ja, eg er feit og eg går tur. 
må bare kommentere dette forumet en siste gang:
la merke til en gang at noen spurte noen viktige spørsmål om lavkarbo. da svarte flere av dere at det var jo bare å søke på siden, så ville de få mange innlegg om dette spørsmålet. og at de begynte å bli veldig lei av de samme spørsmålene om og om igjen. at nå måtte folk snart ta seg sammen. dette viser også en dårlig side av noen av dere. Dere ser et spørsmål, dere irriterer dere over spørsmålet, og istedet for å la være å svare, så må dere inn med pekefingeren. en dag eller noe etterpå, så var det noen som spurte om ting som ikke hadde noe med lavkarbo å gjøre, husker ikke nå hva det gjaldt. da fikk vedkommende mange svar. og koselige svar. og da tenkte jeg; er ikke dette et forum for lavkarbo? eller er det bare et koseforum?  
Synd du opplever det slik. Men kan du kanskje ha tatt det litt ut av samanhengen? Eg opplever i alle fall at lavkarbo.no er ein nettstad med mange engasjerte folk, som gjerne vil hjelpe om nokon spør. Men når same spørsmålet kjem gong på gong, og det er så lett å leite opp om du er interessert, så KAN folk finne på å seie frå, ja. Nokre er som du seier late og vil gjerne ha ting servert på fat, og ikkje leite fram ting sjølv (for å sette det på spissen).
Eg forstår du er oppgitt over svigermor. Det er ofte ikkje nok å "ville" det, det må gjerast også. Kva med å servere henne god lavkarbomiddag? Vise at det finst alternativ? Eg er glad i poteter sjølv, og brød også som sagt, men eg har jo kome til det at eg har det så mykje betre utan. Men ein må finne ut av det sjølv. Samtidig kan det vere greit å få litt input også, utan å få det tredd ned over hovudet. Vi veit jo at det er vondt å vere overvektig, og det er lett å sige ned i "eg er feit og forblir feit". Ikkje gi henne opp heilt enda, då.
|