Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-11, 20:51   #63
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Har gått ned mange kilo

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

beklager igjen. det er ikke meningen å generalisere. jeg prøvde å lete etter de uttalelsene som jeg har lest fra noen av dere, som har fått meg til å tro at de som ikke har oppdaget lavkarbo-himmelen, er helt på jordet. men klarer ikke det nå. har til tider teflonhjerne, så da hjelper det ikke. må visst være litt mer forsiktig med hva jeg skriver, uten å ha noe "bevis" å legge fram.

men er ikke meningen å støte noen.

men må jammen si at mange av dere er veldig hårsåre! dere tar ting veldig personlig, som om jeg skrev det direkte til dere! og skal prøve å være mer forsiktig...

Kan jeg minne deg på at du er inne på et LAVKARBOFORUM - ikke et generelt slankeforum? Hvorfor skulle vi som er her inne og er knallfornøyd med vårt kosthold ikke gå i forsvar når du angriper det som for mange har endret livet deres? Hårsår kan du selv være, du tåler jo ikke at vi er uenige med deg engang - men du forlanger altså annen oppførsel fra oss enn fra deg selv?

Og nå gjør du det igjen - du snakker om "lavkarbohimmelen" - dette er svært nedlatende, og jeg fatter og begriper ikke hvorfor du er så salig negativ til lavkarbo når du er INNE PÅ ET LAVKARBOFORUM! Trodde du at vi skulle bli overlykkelige over at det kom noen inn her og "opplyste" oss? Vi har mer kunnskap her inne om kjemi i kroppen, sykdommer, hormonubalanse, vektnedgang, sammensetning av næringstoffer, kalorier, fett, protein, karbohydrater, hvordan kroppen omsetter næringsstoffer og om HVORFOR kroppen lagrer fett ELLER frigjør fett fra kroppsfett enn du noengang vil få. Dette fordi vi her inne har prøvd alt det du gjør nå for å gå ned i vekt. Jeg har 20 års erfaring med Grete Roede, LIbra, Cambridge og nutrilett. Jeg har nå 2 års erfaring snart med lavkarbokosthold. Jeg har lest om ALLE retningene, kjøpt ALLE bøkene, OG lest de, jeg har også hentet inn kunnskap generelt om kroppens fysiologi, hvordan den fungerer osv. Dette har jeg brukt nå da et par år på. I tillegg har jeg forsøkt forskjellige retninger på min egen kropp, forsket på hva som fungerer best og når jeg går ned i vekt.

Så kommer du inn her og rakker ned på dette kostholdet som jeg kan gi deg en kildeliste tykk som BOK på hvorfor - mens du sitter og anklager lavkarbo på bakgrunn KUN av dine EGNE erfaringer? Klart jeg blir provosert! Det er jo som om du skulle kommet på min jobb der jeg er telecomingeniør og fortalt meg at jeg gjør ting feil fordi du har lest en artikkel om datamaskiner på dinside.no og har egen erfaring med din laptop hjemme!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat