Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-11, 20:37   #6
Kozemor
Medlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Går det an å leve opp til forventningene?

Selvsagt går det an å lage si egen babymat!
Jeg gjorde det en god stund. Først var det poteter most med smør, så tilsatte man gulrøtter, blomkål, brokkoli. Etterhvert så fikk hun litt stekt kjøttdeig i. Skal innrømme at jeg gikk over til de veldig enkle og greie babyglassene til slutt. Jeg kunne ikke lage mat mer enn for 3 dager om gangen. Prøvde jeg å fryse det blei den fryktelig rar. Litt svampete på en måte. Hadde kanskje blitt normal igjen når det ble varmet opp, men det prøvde jeg ikke. Fra hun var året fikk hun den samme middagen som oss. Så har vi hatt noen ferdigglass på lur om vi spiser noe som er litt for krydret for henne. Men det blir sjeldnere og sjeldnere hun spiser glass.

Det går også fin fint å vente med snop. Det største problemet er alle mammas og pappas venner som vil la småttet smake på alt mulig rart. Sier man nei så er man sær.

Her i huset fikk vesla begynne å smake tidlig. Men så har hun en 7 år eldre bror. Han kan jo ikke sitte å ete noe uten at hun skal få smake vel? Det synes i allefall hverken han eller hun.
Men så har du faren med å være alt for streng med sånnt. Kjenner et par unger som aldri får søtt, aldri snop, aldri brus eller noe annet godt hjemme overhodet (vet ikke om det var så streng du hadde tenkt å bli). De kaster seg over ALT sånnt når de er på besøk, og trykker i trynet så det tyter ut av ørene. Men jeg er enig i at kjekks, rosiner, og annet godt hører lørdagskvelden til, og ikke skal brukes som bestikkelser.

Om vesla her er utolmodig ved bordet når vi venter på middagen, så får hun en skalk å tygge på. Det har hun fått siden første tanna dukka opp da hun var 3,5 mnd.

Juice har vesla aldri fått, noe annet enn vann og melk fikk hun ikke før hun for det første drakk godt med vann, og til hun var over 1 år.
Og da får hun det i allefall IKKE på senga. Hun kan få litt saft til middag en sjeeeeeelden gang, da gjerne på lørdag.

Alt er hva man gjør det til selv. Så får man vurdere om det er verdt å gjennomføre alle prinsipper man lager seg på forhånd, eller om det er noen man kan fire på.

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat