|
Sv: Har gått ned mange kilo
Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.
Jeg mener også: hvis en person som min svigermor hadde spist mindre, mye mindre, så kunne hun klart å gå ned i vekt. Og sluttet å gumle snop og kaker. Hadde hun f.eks. kun spist 1500 kalorier til dagen, så MÅTTE hun gått ned i vekt. 
ser at mange av dere sier at dere nesten ikke trenger måltider, fordi dere blir så mette. men det har nok noe med kaloriene å gjøre samtidig da, for det er nok ikke så mange kalorier dere får i dere ved å spise to ganger til dagen. da vil dere automatisk gå ned i vekt. hva mener dere?
Ikke nødvendigvis. Kanskje hun drives til snopspising nettopp fordi hun er ultrasensitiv for karbohydrater, har du tenkt på det? Hun trenger nødvendigvis ikke å gå ned på 1500 kalorier heller, for det er ikke i aller aller aller største grad kalorimengden som avgjør vekttapet, men sammensetningen av kaloriene =) Dessuten er 1500 kalorier litt lite og vil etterhvert føre til stagnasjon i vekttapet.
For noen har kalorimengden noe å si. Noen må spise litt mindre kalorier, andre må spise litt mer kalorier for å gå ned i vekt. Du må også huske på at selv om noen spiser to ganger til dagen så inneholder måltidet kanskje mange kalorier. I går mårrest f.eks, spiste jeg en frokost på 1100 kalorier.
Så neei du, det har ikke BARE med kaloriene å gjøre. Det har også med HVOR kalorien kommer fra. Og det er ikke tvil i mitt sinn at de fleste ekstremt overvektige vil gå ned mer med å spise litt mer kalorier enn 1000, variere kalorimengden hver dag, spise den karbomengden kroppen føler er optimal, spise godt med fett, uten at maten nødvendigvis trenger å flyte i smør og få i seg vitaminer og mineraler via overjordagrønnsaker. Etter å ha sett blodsukkerstigningen når diabetesfolk som spiser frukt er jeg heller ikke i tvil om at frukten bør begrenses til maks en om dagen og ikke banan eller druer til hverdags, ettersom blodsukkerstigningen er dønn slitsom for kroppen.
Skjønner greia med mer ut enn det går inn, for den er sann den, folk bare glemmer hvor jævlig mye det har å si HVA MAN STAPPER I VAFFELPRESSA.
|