Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-11, 16:16   #25
Maylinn26
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 40
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du er inne på det - men jeg skal bekrefte det for deg:

Ikke heng deg opp i alle råd for de som har stått stille lenge. Du har vektnedgang - fortsett slik du har gjort! Ikke endre noe som fungerer - det kan gi negative konsekvenser

4 kilo på en mnd er kjempebra - jeg har stått stille siden i oktober - ok?

Pust dypt inn, og kjenn at du blir komfortabel med maten, mengden og at du blir flinkere til å kjenne på sult/mett.
Ikke vei deg så ofte... en gang i uka er absolutt maks siden du stresser med dette nå. Bruk målebånd en gang i uka også. Noter ned på diett.no om du ønsker stikkord om dagen din, feks "skal ha mens", "mye vann i kroppen", sulten/veldig mett, nok mat osv.

Hvis alle skulle hengt seg opp i alle spesifikke råd som gis til enkeltpersoner ville de fleste hatt stressnivå på høyde med galhøpiggen for lengst!

Det anbefales også at om vekta står stille - vent ihvertfall! en mnd før du begynner og lete etter alternativer. Noen må spise en del mer noen dager, andre litt mindre - noen igjen må bare fortsette der de holdt på så bestemmer kroppen selv når den skal slippe. Jo mer du stresser nå med at det går for sakte - jo saktere risikerer du at det går...

Så PUST, nyt våren, vær mye ute, hold deg i aktivitet, let etter spennende og god mat du har lyst på - og kjenn at du LEVER!

Vårklem fra Nerthus

Som alltid, kjempe fint skrevet!!!