Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-11, 16:11   #24
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Total forvirring - trenger gode råd

Du er inne på det - men jeg skal bekrefte det for deg:

Ikke heng deg opp i alle råd for de som har stått stille lenge. Du har vektnedgang - fortsett slik du har gjort! Ikke endre noe som fungerer - det kan gi negative konsekvenser

4 kilo på en mnd er kjempebra - jeg har stått stille siden i oktober - ok?

Pust dypt inn, og kjenn at du blir komfortabel med maten, mengden og at du blir flinkere til å kjenne på sult/mett.
Ikke vei deg så ofte... en gang i uka er absolutt maks siden du stresser med dette nå. Bruk målebånd en gang i uka også. Noter ned på diett.no om du ønsker stikkord om dagen din, feks "skal ha mens", "mye vann i kroppen", sulten/veldig mett, nok mat osv.

Hvis alle skulle hengt seg opp i alle spesifikke råd som gis til enkeltpersoner ville de fleste hatt stressnivå på høyde med galhøpiggen for lengst!

Det anbefales også at om vekta står stille - vent ihvertfall! en mnd før du begynner og lete etter alternativer. Noen må spise en del mer noen dager, andre litt mindre - noen igjen må bare fortsette der de holdt på så bestemmer kroppen selv når den skal slippe. Jo mer du stresser nå med at det går for sakte - jo saktere risikerer du at det går...

Så PUST, nyt våren, vær mye ute, hold deg i aktivitet, let etter spennende og god mat du har lyst på - og kjenn at du LEVER!

Vårklem fra Nerthus

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat