Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-11, 16:01   #3
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tips om lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Oystein85, her.

hei

jeg har nettopp begynt på lavkarbo og lurer på om jeg spiser riktig.

frokost klokken 9 spiser jeg 2 kokte egg
lunsj klokken 11 spiser jeg salat med egg, skinke eller kylling
klokken 13 spiser jeg et kokt egg
middag så blir enten fisk med bacon og brokkoli, kjøtt med ost og brokkoli eller omelett med kyllingfilet, bacon og ost

etter middag så spiser jeg ingenting..

høres dette bra ut? og hvordan er det med trening for å gå mest ned i vekt? styrke eller kondisjon?

er det dumt å drikke sukkerfri brus i helgene?

takker for alt av svar

Stemmer i med Furine her - lite fett! Spis litt meierismør eller bremykt (majones kanskje?) til eggene dine, bruk olje/eddik i salaten, og gjerne litt rømme/fløte i saus/til maten.
Hvis du nettopp har startet - hold deg til rask gang/lett trening de første par ukene.
Varier litt med å lage eggesalat til frokost/lunsj med majones/CF base, sitronsaft, feks, ha i urter og kokt egg. Spekeskinkestrimler er genialt for smaken sin del i en sånn salat
Variasjon er veldig viktig for å ikke gå lei av dietten, så bruk litt tid til å google lavkarbo eller bruk oppskriftsforumet her inne. www.lenabeatrice.net har også utrolig mange gode oppskrifter (litt FOR mange og kanskje litt FOR gode vil noen si...)

Røkelaks og eggerøre er min ting for tiden, ha i en ss eller to med fløte i eggerøra, og masse gressløk!

Jeg har effekt av å ikke spise noe etter middag - så om du ikke er sulten skal du bare fortsette med det Pass på at du ikke spiser for LITE mat også.
Noen får vektstagnasjon av lettbrus, andre ikke. Jeg ville holdt meg unna lettbrus de første 2-4 ukene, fordi den kan trigge sug etter mat/godteri for noen. Innfør det heller kontrollert etterhvert når du ser at du har vektnedgang - OM du da skal ned i vekt! Husk at er du innen normalvektig BMI er det ikke sikkert vekta rikker seg nedover

Drikk mye rent og kaldt vann!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat