Tråd: Matlei ...
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-11, 14:36   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Matlei...

Sjekk oppskriftsforumet

Jeg elsker røkelaks sammen med eggerøre (med litt fløte i) eller eggesalat med egg, majo, cf og urter.

Kylling grillet med skinn i alle former, aiolidip til - enten fra varmedisken eller del opp i biter og lag kylling og eggesalat i majones/cf blanding med urter, sitronsaft og det du måtte ønske. Svært mettende!

Prøv fisk, feks skal jeg ha seibiff med rømmesaus i dag *sikle* - stek seifilet godt i panna med salt og pepper, ta ut og mykstek litt løk (eller ikke), ta ut, ha et par dl vann i panna og litt fiskebuljong, masse meierismør og rømme! Kok litt grønnsaker til så du får sugd opp den deilige sausen

Stek torsk med baconbiter til, litt kokte grønnsaker.

Stek/kok laks med grønnsaker til, lag agurksalat av agurk i vann blandet med litt eddik og flytende natreen. Rømme!

Fisk hjelper meg utav matlei-heten innimellom, og det er ikke vanskeligere å steke fisk enn en biff, trenger bare kortere tid

Kjøp grytekjøtt, stek i småbiter og la koke inn lenge. Lag gryte med å ha i det du har lyst til av grønnsaker, kok inn saus med litt buljong og fløte feks. Frys ned i porsjoner til dager du er møkklei av å lage mat

Er du ikke dyktig på kjøkkenet har jeg bare et tips - ta utgangspunkt i noe du synes høres godt ut - og prøvesmak deg fram! Jeg har av og til måttet kaste mat fordi det smakte j... men det er sjeldent

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat