|
Sv: Matlei...
Sjekk oppskriftsforumet 
Jeg elsker røkelaks sammen med eggerøre (med litt fløte i) eller eggesalat med egg, majo, cf og urter.
Kylling grillet med skinn i alle former, aiolidip til - enten fra varmedisken eller del opp i biter og lag kylling og eggesalat i majones/cf blanding med urter, sitronsaft og det du måtte ønske. Svært mettende!
Prøv fisk, feks skal jeg ha seibiff med rømmesaus i dag *sikle* - stek seifilet godt i panna med salt og pepper, ta ut og mykstek litt løk (eller ikke), ta ut, ha et par dl vann i panna og litt fiskebuljong, masse meierismør og rømme! Kok litt grønnsaker til så du får sugd opp den deilige sausen 
Stek torsk med baconbiter til, litt kokte grønnsaker.
Stek/kok laks med grønnsaker til, lag agurksalat av agurk i vann blandet med litt eddik og flytende natreen. Rømme!
Fisk hjelper meg utav matlei-heten innimellom, og det er ikke vanskeligere å steke fisk enn en biff, trenger bare kortere tid 
Kjøp grytekjøtt, stek i småbiter og la koke inn lenge. Lag gryte med å ha i det du har lyst til av grønnsaker, kok inn saus med litt buljong og fløte feks. Frys ned i porsjoner til dager du er møkklei av å lage mat 
Er du ikke dyktig på kjøkkenet har jeg bare et tips - ta utgangspunkt i noe du synes høres godt ut - og prøvesmak deg fram! Jeg har av og til måttet kaste mat fordi det smakte j... men det er sjeldent 
|