|
Sv: Den store felles ED-tråden
Jeg får ikke til å trene i hverdagen med jobb og små barn. Men har kjøpt meg sykkel nå, så nå sykler jeg tur-retur hver dag. Helt herlig! Bruker omtrent 20 minutter til jobb (kontra 30 min - minst - med buss). Men det er KUN nedoverbakke og en helrig og frisk strat på dagen.
Hjemover er det trening.... vet enda ikke hvor lang tid jeg bruker hjem, 40 minutter ca? Men det er så ufattelig herlig å bruke kroppen på denne måten, og samtidig få det bakt inn i dagsrutinen! Samtidig går jeg på tur med hunden vår hver dag, så det blir nok av bevegelse...
Håper dette gir utslag på vekta også. Jeg jobber med å finne en balanse i kostholdet som for meg egentlig er på et vedlikeholdsnivå. Men om jeg kommer i ketose blir jeg så dåerlig at jeg ikke fungerer, mens om jeg får i meg nok karber til ikke å være i ketose, så går jeg opp i vekt! I høst var jeg nede i 75 kg, og BMI på 25 kg. Nå i dag veide jeg 79! Men opp 2 kg på 3 dager, det var da jeg fikk sykkelen. Kanskje det har noe med muskler/vann å gjøre? Men håper uansett at løsningen er høyere forbrenning pga sykling.
|