|
Sv: tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?
Opprinnelig lagt inn av HappyMe, her.
Jeg kjenner ikke din situasjon, men kjenner andre som har slitt med spiseforstyrrelser. Som kjent sitter sykdommen i en for alltid og er noe man aldri helt blir kvitt.
Jeg føler ikke at det beste vil være å komme inn i et fast "tvangsmønster" av mat og næring, som lavkarbo ofte er, i frykt for tilbakefall i sykdommen.
Men det er min oppfatning, mulig den er feil. Uansett, lykke til videre. Du finner nok noen svar i det forumet om spiseforstyrrelser. Heier på deg
Takk for bekymringen, jeg skjønner tanken.. Jobben min har vært å prøve å finne kostholdet som funker for meg, som skal komme mer eller mindre naturlig. Jeg har aldri vært så avlsappet med maten som nå, det er vel derfor jeg også havner i disse stygge situasjonene med overspising. "Frykten" er ikke der, derfor er det som alt er lov. Som sagt har jeg levd uten gluten og sukker i noen måneder nå (noe som gir meg ett lavere inntak på karbohydratene allerede), unntaket er at jeg er så glad i frukt, og ofte ikke klarer slutte hvis jeg først oppdager fruktfatet. Så går det bare skikkelg nedover fra der... Pga frukten og en del grønnsaker med andre ord stiger tallene på karbo naturlig Nå blir det derfor å kutte ned på fruktinntaket og heller gå inn for fett i håp om at jeg klarer slutte med uvanene. I tillegg tror jeg det er en bra ting for meg å skulle utfordre en tidligere fettforbi "for fult".
Jeg ser ihvertfall for meg at det skulle være mye vanskeligere for meg å overspise på masse fett, hvis jeg først har bestemt meg for å gå inn for lavkarbo. Gluten foreksempel bare trigger til mer og jeg blir ikke minst utrolig dårlig av det, selv i ikke-megastore-mengder. Hvis jeg kunne mistet litt fett samtidig sier jeg ikke nei takk.
Helt ærlig har jeg alltid vært VELDIG skeptisk til mye fett - lav karbo, men nå er jeg villig til å prøve. Jeg spiser jo ganske lavkarbo allerede (-frukten) og trives med det. Men noe må jeg gjøre før jeg ender opp 15, 20, 40 kg for mye....
men det forumet, hvor er det?? 
|