Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-11, 23:28   #27
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Magesår og takk for meg

Opprinnelig lagt inn av karbomagnet, her.

Det er mye synsing om magesår og refluks her.
1.Magesår kan skylles Helicobakter Pylori bakterien, men det er sår som sitter i duodenum (tolvfingertarmen), sår som sitter i magesekken er sjeldnere assosiert med HP bakterien. Derimot medisiner spesielt NSAID (non-steroid anti inflamatory drugs) eller betennelses dempende er en klar favoritt til sår i magesekken. For alle dem som sier de har hatt magesår, skal dette ha vært verifisert ved en gastroskopi. Det holder ikke å ta en blodprøve å finne HP bakterie antistoff i blodet. Det sier ingen ting om det er sår eller ikke.
En del får magekatar (gastritt) av HP bakterien og den skal være alvorlig før man velger å behandle den, da med en trippelkur (noen ganger kvadruppelkur).

2. Refluks er magesaft opp i spiserøret. Behandling er syredempende som også er behandling i tillfelle ved magesår.

Kjenner ikke så godt til lavkarbo diettene, derfor meldte jeg meg inn her. Forbrenning av karbohydrater produserer mye luft, derfor vil mange føle seg bedre på mindre karbohydrater, magen er derimot ganske så mye et vane-dyr og omlegging kan være lurt å ta over litt tid.
Har vurdert til om disse lav-karbo-diett tingene og lurer på litt av hvert, bl.annet fiber. Er det lov?

Hva er det som er synsing her? Det er vel ingen som blir diagnostisert med magesår uten gastroskopi. Refluks kan være et symptom på magesår, men det er jo ikke det samme som at det alltid er det. Men det var det, i tillegg til mellomgulvssmerter som strålte ut i ryggen som førte til at legen sendte meg til videre undersøkelser den gangen.
Nå skal det sies at jeg hadde spiserørsbrokk i tillegg, og da har man nesten alltid refluks.

Fiber er lov, men har liten hensikt. Hva tenker du på når du sier fiber?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat