Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-11, 19:26   #4
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tilberede bacon uten stekepanne

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Jeg fikk for meg å prøve dette First-Price-baconet folk her inne hyller, men jeg har ikke stekepanne for øyeblikket...kjøpte en pakke med 3+150 gram likevel, siden jeg innbiller meg at det må gå an å tilberede bacon på annen måte enn den "vanlige"? Det jeg har til rådighet er stekeovn, ildfaste former, stekebrett- kan jeg få det til ved hjelp av det jeg har? I så fall, hvordan?

Bacon tilberedt i stekovn er nydelig! Samt at det griser mindre..

Legg baconet i en ildfast form, sett det i ovnen på ymse grader.. Hos meg blir det hip som happ, men feks 150-250 grader. FØLG MED! Tykkelsen på baconet avgjør hvor fort det blir stekt. Jeg liker best å steke baconet på ca 150++ grader for da blir fettet sånn sprøttsprøtt uten at kjøttet blir svidd.