Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-11, 19:06   #16
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Tungpustet og sover dårlig

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Mange har teorier om akkurat det! Kanutten er spes interessert i dette, så send henne en pm om du vil!

Men så lenge man ikke er diabetiker skal det litt til å mangle insulin, altså! Og du spiser jo karbohydrater og ting som kroppen ville ha dannet glukose av om den trengte det!

Men for all del! Prøv å gjøre kroppen litt mer basisk om du tror det vil hjelpe. Skader jo i hvert fall helt sikkert ikke!

Hva stresset du med i går kveld, da?

Kom til å tenke på at jeg fikk diagnosen høysnue fordi jeg ble tungpusten når jeg la meg om kvelden! Astma- spesialisten var helt sikker i sin sak. Var visst ikke uvanlig!

Jada, jeg er interessert i dette! Jeg er blitt fortalt at kroppen BLIR sur ved lavkarbo, kanskje primært ketosetilstander. Det er derfor mange blir tunge i beina eller kroppen generelt OG i tillegg føler stor bedring ved tilskudd av magnesium. Magnesium er jo basisk.

Og stikk i strid med tanke på surt så anbefales det å drikke sitronvann eller eplecidereddik for å få kroppen mer basisk. Eller i allefall magen.

Jeg prøver følge den matrekka som er nevnt under basisk mat, men spiser litt kjøtt og fisk i tillegg. Dessuten tar jeg Kamutgress som bidrar til at kroppen får mer base. Anbefaler deg å sjekke dette ut!

HER står litt. Det finnes mye på nettet om dette.