|
Sv: Hva gjør jeg galt?
Sitat:
Det å være "insulinresistent" er ikke en sykdom, mer en genetisk faktor som gjør det lettere for kroppen å lagre fett.
Dette er faktisk veldig interessant. Jeg har bestandig følt at ting har vært urettferdig når det kommer til kaloriinntak. Jeg kan nesten ikke spise noe før jeg legger på meg.
I det siste har det vært spesielt vanskelig fordi jeg har to barn som lider under samme skjebne. Andre barn kan spise vafler, chips og drikke brus hele uken uten å legge på seg, Mens mine barn kan ikke spise slik mat før de legger på seg. Har snakket med legen om dette og han mener vi bare må kalle en spade en spade og si at slik er det bare i familien vår; Vi kan ikke spise hva vi vil uten å legge på oss. Men man kan jo tenke seg at det er vanskelig å forklare dette til to relativt unge barn.
Men vi kjører lavkarbo i huset og jeg oppfordrer spesielt den eldste (10 år) til å velge så lavkarbo som mulig når han spiser ute.
Det eneste jeg trøster meg med er at de vil tjene på dette i det lange løp og at de får et bevisst forhold til hva de putter i munnen. Samtidig er det en knivsegg å balansere på i forhold til det å vokse opp med mye fokus på mat, man kan falle til den gale siden hvor man får et veldig anstrengt forhold til mat og kropp
|