Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-11, 15:13   #6
MAR
Medlem

MAR sin avatar

Medlem siden: May 2010
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Blodprøver og insulinresistens

Oioi, her har det skjedd ting siden sist! Har vært bortreist uten internettilgang, nemlig

Sirib: Først og fremst har jeg nok uttrykt meg noe uklart, jeg har selvfølgelig ikke tenkt til å få en hel masse blodprøver og så finne ut av dem selv - og som du sier kan høye verdier av c-peptid skyldes mange ting, så det vil jo ikke være noe sikkert svar uansett. Men likevel, jeg føler at det kan være en pekepinn (i alle fall i dette tilfellet) på om det stemmer når jeg tror det er ganske sannsynlig at jeg er insulinresistent. Tusen takk for svar, forresten!

Matglad: Nå er du inne på noe som jeg har lurt veldig på!
Jeg mener å ha lest i en gammel tråd, for leeenge siden, at noen (Photo?) skrev at hun hadde fått sjekket seg og funnet ut at hun fortsatt var insulinresistent. Dette etter å ha levd lavkarbo en lang stund.
Når dine verdier av c-peptid gikk så drastisk ned etter å ha spist lavkarbo noen måneder, er det normalt at det skjer så mye så raskt? Skyldtes det at insulinresistensen din var kurert, eller varte det bare så lenge du hold deg til ketogent kosthold, hva ville skjedd dersom du begynte å innføre mer karbohydrater osv, eller hva?

Hihi, er det i det hele tatt noen som forstår spørsmålet mitt og tankerekken? Jeg tenker noe sånt som at hvis det er normalt at verdiene synker så drastisk og så raskt, hvordan kunne da Photo(?) finne ut at hun fortsatt var insulinresistent? Det samme spørsmålet kan jo med små justeringer også gjelde for hvis nedgangen i verdiene av c-peptid skyldtes det ketogene kostholdet (ville man da evt. få en veldig stor økning dersom man gikk bort fra det ketogene kostholdet og begynte å innfre mer karbohydrater), og så videre.

Det er mulig jeg spør dumt nå, det er ikke meningen det, jeg bare synes det er utrolig interessant å lære mer om alt dette, og så er det som sagt utrolig mange kunnskapsrike mennesker her inne på dette forumet

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat