|
Sv: Hva gjør jeg galt?
Tusen takk for flotte svar.
Dette gav meg litt å tenke på...
Jeg har vært og målt blodsukkeret mitt (ikke fastende) og da var det på 5.9 etter frokost hos fastlegen min. Han og jeg snakket litt om at blodsukkeret "rører" litt på seg (i forhold til vekt), men jeg vet ikke om jeg kan kalles insulinresistent? Ikke har jeg hatt svangerskaps diabetes heller. Blodtrykket er heller litt lavt, ligger på 120/70 på jobb (til tider hektisk jobb).
Jeg har nok i perioder ikke drukket nok, det har jeg skjønt. Prøver derfor å øke inntaket av vann så mye som jeg klarer, spesielt på jobb. Mitt noe lave blodtrykk kan jo også være en god indikasjon på at jeg ike har nok væske i meg
Jeg spiser ikke så mye melkeprodukter, med unntak av fløte, rømme/creme fraiche i spesielt måltider. Men det føler jeg at jeg må, da jeg ikke vet helt hvordan øke mengden fett annerledes.
I begynnelse av lavkarbokuren/omleggingen bar nok matinntaket preg av prøving og feiling og derav kanskje et høyere kaloriinntak? Det må jeg tenke litt igjennom...
Jeg skal ligge unna sjokoladen og pepsimaxen i helgene, men trenger noe å "se frem til" på lørdagskvelden. Noen anbefalinger?
|