|
Sv: Hva gjør jeg galt?
Kanskje du spiser FOR LITE mat? Kalorier er ikke bare kalorier på et lavkarbokosthold slik det vil være på et lavkalorikosthold - slik at spiser du for lite i forhold til hva din kropp har i basalforbrenning kan kroppen din gå i sparemodus. Med mine 175 og 92 kilo har jeg basalforbrenning på 2300 kalorier. Er din bare 2500 - inkludert trening og en aktiv jobb?
Du har begynt å trene - dette er faktisk en kjent stopper for vektnedgang for mange. Mye skyldes vannansamling i kroppen etter trening som ikke helt kommer seg ut til neste gang man trener. JEG tror at for mye vann i kroppen reduserer vektnedgangen generelt.
Drikker du MYE vann? Jeg må ha i meg MINST 3 liter - helst mer hver dag for å se noe som helst på vekta. Vann er kjempeviktig for fettforbrenningen.
For noen er meieriprodukter pga melkesukker som noen KAN reagere på ved å få økt blodsukker.
Generelt er det også slik at infeksjoner i kroppen stagger vektnedgang, (hva jeg har lest meg til ) - nemlig at man kan få noe økt blodsukker i slike tilfeller, og da kan vektnedgangen stagnere noe.
Generelt ville jeg rådet deg til å øke matinntaket til ihvertfall 2000 om ikke enda litt mer en ukes tid, passe på at du drikker mye vann, og feks kutt pepsimaxen en helg eller to.
Jeg har også hatt effekt av å ikke spise om morgenen, men vente til litt senere etter at jeg har vært litt i aktivitet, og ikke spise siste måltid så veldig sent. Da får kroppen mer tid til å forbrenne fett uten å måtte "ta hånd om" maten som kommer inn.
Du virker som du har stålkontroll på inntak og sånt - så det er kanskje bare små justeringer som skal til?
Tilsist - stress har alltid en påvirkning på vektnedgang, og med litt sykdom og manglende nedgang kan du kanskje stresse litt for mye? Jeg anbefaler alle og ikke bare veie seg - men også bruke MÅLEBÅND for å se evt endringer den veien når vekta står stille 
Dette finner du nok utav, gjør justeringer systematisk slik at du kan fange opp hva det er som gir resultat. Har du forresten sjekket at du spiser likt slik du gjorde i starten nå?
|