|
Sv: April 2011 --->
Jeg synes egentlig det er rart at så mange i vår alder (20-40? Noe sånt?) drikker såpass mye brus egentlig. Jeg er vokst opp med vann, frukt&grønt, grovbrød, lange turer og mye frisk luft ... og brus kun til lørdagsbarneTV så jeg hadde gode matvaner og et godt kosthold i bagasjen dag jeg flyttet hjemmefra.
Men på ett eller annet tidspunkt ble det liksom OK å drikke brus hver dag. Og en stund drakk jeg lettbrus som tørstedrikk. Jeg gikk liksom fra null til 100% på ganske få år.
Hadde jeg fortsatt med matvanene og kostholdet jeg har vokst opp med ville jeg nok vært slank og i bedre form, hatt mindre syreskader på tennene og generelt vært et sunnere menneske.
Men det er jo ikke for sent å snu!! Ketolyse til jeg har gått ned til ønsket vekt, og så over på lavkarbo. Merker at jeg trives uten de store karbomengdene, og savner ikke brød, boller, pannekaker og alt det andre jeg trodde jeg kom til å savne. Det eneste som egentlig er litt vanskelig er å planlegge og tilberede maten. Jeg er ikke særlig flink på kjøkkenet, og derfor liker jeg heller ikke så godt å lage mat.
Dagens problem: Hadde tenkt å være sprek og sykle til jobb, men er rett og slett for feit til å passe inn i regnbuksen så derfor ble det buss istedet. Hvor tåpelig er det??
Første delmål: Ned 5 kg og passe inn i regnbuksen. 

|