Tråd: Sak i KK
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-11, 08:51   #10
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Sak i KK

Sitat:

Trodde kaffe var gunstig på blodsukkeret, jeg. Der kan du se. Jaja. Får fortsette å leve i troen.

Så vidt meg bekjent så kan kaffe trigge hypoglykemi. Mulig det er en myte, men jeg har i hvert fall lest flere steder at kaffe, særlig inntatt med raske karbohydrater, gjør at blodsukkeret stiger veldig raskt først for så å synke kraftig hos enkelte. Jeg har ingen vitenskapelig forskning å støtte meg på da, så om det faktisk stemmer eller om det bare er enda en studie som er gjort på tynt grunnlag vet jeg ikke. Jeg tar det ikke umiddelbart for god fisk, og en kjapp googling gir resultater i begge retninger: At kaffe fører til svingende blodsukker og at det kan virke stabiliserende på blodsukkeret. Er det rart man blir forvirret?

Men tilbake til denne artikkelen så er det jo bare nok et eksempel på at dersom det er fett til stede i en studie så blir fett gjort til synderen. Kan ikke se noe sted i den (ekstremt dårlige) artikkelen at det står noe om at kanskje kaffe er synderen, eller (gud forby) karbohydratene i måltidet.

Fant forresten denne da jeg googlet kaffe og blodsukker Syns den var litt fin.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat