Sv: Flere som skal ned 30 kg?
Velkommen til flere!
Jeg hadde også en vektstans etter de første som gikk raskt. Ofte vann som forsvinner til å begynne med.
Etter litt prøving og feiling for å se hvordan min kropp vil ha det, og masse lesing om lavkarbo. Både kjøpt bøker og lånt på bibliotek.
Vel da jeg forsto at jeg nå ikke lenger behøver å tenke på å spise jevnt og trutt pga vekslende blodsukker, som man får av karbo, så spiser jeg til jeg er passe mett, bare hvis jeg er sulten. To måltider pr. Dag i mitt tilfelle, samt litt brie el annen fet ost til kaffen 1 eller 2 ganger pr dag, ettersom hvor sulten jeg er. Og da begynte det å gå nedover på vekta igjen.
Kuttet ut brøderstatninger, ikke fordi det gjør noe å spise de, men fordi jeg synes det er så godt at jeg overspiste.
Mitt motto nå er å ikke spise noe som får meg til å stadig ville ha mer og spise for mye.
Har kommet over fettfobi, og kjøtt med fettrand smaker jo bedre, men jeg kan ennå ikke spise alt fettet, men det kommer nok. Svin har jeg aldri likt, men en god entrecote er jo mye bedre enn indrefilet 
Tror alle må finne ut hva kroppen ønsker, og ha tålmodighet, men jer er også på vekta hver dag, kjenner på tålmodet jeg og.
Leste noe om at kroppen må bli trygg på at den nå får den maten den trenger etter kanskje mange år med diverse dietter.
Vel slik ser det ut til å virke for meg nå.
Bruker kokeboken jevnt og tilpasser det vi liker for ikke å bli for ensidig og matlei.
Håper dere også finner deres vei.

|