Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-11, 22:31   #24
karbofrøken
Juniormedlem

karbofrøken sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
karbofrøken er på en erverdig vei

Sv: Jeg pøøøser på med godis i helgen! Flere?

Var da voldsomt så moraliserende svar du fikk her da!

Ja, jeg "pøser" også på med søtt i helgene. Og jeg er kjempefornøyd dersom alt det søte er lavkarbo, for det hender titt og ofte at det IKKE er det...

Nå er jeg i utgangspunktet slank/normalvektig og har ikke noe ønske om vekttap da, samt at jeg trener mer enn gjennomsnittet. Jeg tenker at dette er et kosthold jeg skal leve med resten av livet, og da trenger jeg å føle forskjell på helg og hverdag. Og i min verden kan ikke saftige biffer el bacongull noensinne erstatte det søte. Punktum.

Jeg tenker som så at det er bedre å finne et kosthold en trives med og kan holde på i årevis, enn å føle at en er på diett og ikke kan unne seg det en egentlig vil ha.

Leser her inne at mange blir fysisk dårlige av karbo, og det kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg blir dårlig av hvetemel, men kan fint spise en plate vanlig sjokolade uten å merke noe - selv om jeg da har lagt på 20-30 g karbo per døgn de siste 5-6 dagene. Kjenner absolutt ikke igjen beskrivelser av kvalme, svette, dårligere fysisk form el tretthet - føler meg helt fin!

Det er selvsagt ikke gunstig med for mye kunstig søtning, men det er også svært mye annet som ikke er gunstig - og om dette er min last, så er det langt fra den verste lasten en kan ha! Jeg tillater meg IKKE å ha dårlig samvittighet eller føle at jeg synder fordi jeg spiser to-tre lavkarbomuffins, en plate cavalier - eller en plate Freia en lørdagskveld!

karbofrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat